Tuesday, March 29, 2011

6. nädala kodutöö

Kodutöö 6:

Paljudel veebikursustel oled kokku puutunud distantsõppes tehtavate rühmatöödega.
Meenuta ühe oma rühmatöö valmimisprotsessi ja too välja:

Kirjeldadaksin e-kursuse kvalteedimärgi hindamisekomisjoni koosolekut, mille kõik tegevused toimusib läbi veebi.

1) Rühma liikmed ja ülesanne

Hindamiskomisjoni kuulusid 3 liiged kolmest geograafilisest asukohast, mistõttu oli kohtumise organiseerimine erakordselt keeruline. Ülesandeks oli hinnata kolme Eesti Ülikooli loodud e-kursuse kvaliteedi, mille vastavuse korral tuttustada loodud e-kursust e-kursuse kvaliteedimärgiga. Kursusi tuli hinnata: a) individuaalselt b) koostöös rühmaliikmetega c) koostada kursuse ühine retsensioon ja lõplik hinnang.

2) Rühmatöös ilmnenud raskused

Keskendumine ühele: Suur raskuseks veebipõhisel kursustel on keskendumine konkreetsele tegevusele. Vaatamata sellele, et veebipõhise õppimise/töötamise eeliseks on see, et seda saab teha kus tahes, millal tahes ja kaua tahes, on keeruline keskendumine ühele tegevusele. Kus iganes viibid, on keskkonnas liiga palju segavaid faktoreid (ootamatud kõned, e-posti pop-up jne). Reaalelu on kõitvam, kui veebipõhine, mistõttu on meeled übritseva osas palju tundlikumad. See on põhjuseks, miks eelistan online ülesannete puhul eraldatud keskkonda ja asünkroonnset suhtelemist.

Enamus infost vahetasime e-posti teel ja kuna see põhines endamasti individuaalsel hinnangul, siis rakskusi ei esinenud. Järelduste tegemiseks tundub reaalajaline kohtumine ainuõigem valik. Kolme osapoolelises vestluses ol keeruline juhtida tähelepanu käsitletavatele punktidele, reaalses kohtumises saaks hoida näpuga järge. Õnneks on ka sellised probleemid lahenemas. Erakordselt mugav on veebipõhiste kohtumistel kasutada ekraani jagamise funktsiooni (Nt. skype). Olen veendunud, et reaalne kohtumine on küll efektivsem, kuid seda kompenseerib ajaline ja rahaline võit transpordist.

a) Ülesande mõistmine

Ülesande mõistmist võiksime analüüsida, kui indviduaalset subjektiivset hinnangut. Hinnangutes esinesid erisused, Erinevad hindjad olid erineva kriitilisusega, samuti erines olulisuse rõhuasetuse mõistmine. Antud probleemile leidsime lahenduse veebipõhisel asünkroonnsel suhtemisel (skype)

b) Ülesannete jagamine rühmas

Kokkuvõtete koostamisel jaotati ülesanded võrdselt kolme rühmaliikme vahel, iga liige tegi kokkuvõte ühe kursuse kohta ning tõi välja suuremad erisused. Suuremate erisustega kohad toodi välja ning neid analüüsiti ühiselt.

3) Millised tegurid on olulised, et kujuneks jagatud arusaamine rühmas

Hetkel ei ole teised kursuse kaaslased oma töid esitanud, antud küsimusega tegelen jooksvalt.

4) Õpikeskkonna valik ja selle funktsionaalsuste roll rühmas jagatud arusaamise kujunemisel?

Õpikeskkond peaks kõkidele rühmalikmetele olema mõistetav ning kasutatavate vahendite funktsionaalsus ja eesmärkid täpselt selgitatud. Enne vahendite kasutamise planeerimist tuleks veenduda, et see on parim võimalik lahendust olemasoleva probleemi lahendamiseks. Vahel püütakse lisata ülesanded esitada mitmkülgsete erinevate vahenditega, eesmärk ei saavutu, kui vahendid on liiga keerukad ja ei kutsu esile rühma aktiivset sünergiat ja tööd.

No comments:

Post a Comment