Thursday, April 28, 2011

11. nädal. Õppeinfosüsteem

Õppeinfosüsteem

Sisekaitseakadeemia Õppeinfosüsteem (Tarkvaara valminud koostöös teiste kõrgkoolidega)

Kasutajakontode saamine: Kasutajakonto luuakse Õppeosakonnast
Kasutajakonto seostatakse õppuri isikuandmetega: Ligipääs toimub ID kaardi abil. Vajadusel saab tellida ametlikule e-posti aadressile parooli. Kasutajanimeks on eesnimi.perekonnanimi.

Ligipääs: Sisekaitseakadeemia kodulehe kaudu või otselink https://sisekaitse.ois.ee/

Sihtgrupp: Sisekaitseakadeemia, kutse- kõrg ja magistriõppe üliõpilased
Õppeinfosüsteemis antakse informatsiooni kõikidest õppuriga otseselt seotud andmetest ning õppuriga seotud õppeainete sisust ja materjalidest. Õppeinfosüsteemist saab lisainfot ka kooli õppetegevusega seotud ainetest, erialadest ja õppekavadest.

Piirangud: Õppifosüsteemi kasutamisel informatsiooni saamiseks piiranguid ei esine ning tarkvara töötab tõrgeteta kõikides veebilehitsejates. Õppeinfosüsteemi kasutamiseks andmete muutmiseks ja administreerimiseks soovitatakse kasutada veebilehtisejaid Firefox või Chrome.
[redigeeri]

Õpikeskkonna pedagoogilised elemendid

  • Keskkond koosnes järgnevatest elementidest:
    Minu asjad: Õppuriga otseselt seotud andmed
    Õppeinfo: Kõik oluline informatsioon õppetööstKognitiivsed tööriistad õpikeskkonnas
  • Menüü - lihtsaks navigeerimiseks õppeinfosüsteemis
  • Abi - Süsteem sisaldab abilinke, mis selgitavad õppeifosüsteemi toiminguid
  • Leidmisvõimalused - Menüülingid kirjeldavad otsingu pearubriiki, seejärel saab sõnastada selgema otsingu
  • Objektid: Värvidega eristatud, struktureeritud
Kognitiivsed tööriistad õpikeskkonnas
Konkreetseid näidisülesandeid ei ole. Eelkõige on programm suunatud õppematerjalide ja õppeinfo loogilisemaks struktureerimiseks.

Metakognitiivsed tööriistad õpikeskkonnas

Võimalusi, oma tegevuse jälgimiseks on mitmeid: õppesoorituste ülevaade, õppekava täidetus. Tööriistadeks on õppeainetes esitatud kalenderplaanid, tunniplaan, määratud eksamite toimumise ajad. Kalender on ühilduv mobiilirakenduste ja arvutipõhiste kalendrirakendustega (Outlook ja iCal)

Motivatsioonielemendid:

Moitivatsiooni elementideks on hea ülevaade õppetööst, mis samal ajal täidab ka metakognitiised eesmärki; Ülevaade õppekavast, Jooksvatest hinnetest ja sooritustest.

Toetuse elemendid
Vahendite kasutamine ei ole eriti keeruline. Õppeinfosüsteemi väga mitmekülgne linkimine võimaldab informatsiooni leidmist erinevaid teid pidi.
Õppeinosüsteemi kasutamist toetavad:
  • Õppereferendid
  • Õppejõud
  • Kaasõppurid
  • Haridustehnoloog
Milliseid õpimustreid saab õpikeskkonnas läbi viia?
Kognitiivne konstruktivism, kuidas õppida. – kasutajal saab iseseisvalt õppida üleslaaditud õppematerjalide või viited teises keskkonnas asuvatele õppematerjalidele (näiteks õpiobjektid). Võimalus iseseisvalt teadmisi omandada koos mõnede visuaalsete illustratsioonide vaatamisega. Õppeinfosüsteemi võimalused ei soodustada teadmiste reflekteerimist.

Plussid-miinused ja muud kommentaarid (tähelepanekud keskkonna hindamisel

Keskkond on iseenesest loogilise ülesehitusega. Sisaldab väga suurel hulgal tihedalt lingitud ja seostatud informatsiooni. Oluline on see, et keskkonna ligipääs on piiratud kasutajaparoolidega, millega on tagatud konfidentsiaalsus. Hetkel on mitmed tarkvara kasutusvõimalused jäänud kasutamata - tudengiga seotud kõikide dokumentide esitamine. Hetkel lisatakse keskkonda; immatrikuleerimine, eksmatrikuleerimine, akadeemiline puhkus. Võimalusena saaks keskkonda lisada kõik õppuriga seotud andmed sh, arved.

No comments:

Post a Comment