Sunday, April 17, 2011

9. nädal: 6 mütsi

Väga hea ülevaade 6. mütsi meetodist annab ka M. Laanpere õppematerjal: http://lepo.it.da.ut.ee/~lehti/6mytsi/index.html

Konkreetset näidet tuues, püüan läheneda küsimusele vastavalt Sisekaitseakadeemias õpetatavatele ainetele, et seostada seda reaalsete näidetega tööülesannetest. Kahjuks oma ma õpetaja kogemust, seetõttu on toodud näited pigem näitlikud, kuid reaalsed.

Efektiivne oleks 6. mütsi meetodi kasutamine mõne kaasuse lahendamine politsei töös. Mõne reaalelulise probleemi lahendamisel. Rollid võib anda mütside näol erinevalt: Näiteks võib "mütsid" õppurite vahele ära jagada, samas võib olla ülesandeks ka see, kus õppur peab väljendama oma arvamust vähemalt 3 mütsi tasandil.

Kuue mütsi kasutamine on mõtekas, kui on vaja õppurite mitmetasandilisi hinnaguid. Tundub, et kõige lihtsam oleks tavapäraselt reageerida emotsionaalsel tasandil (punane müts), sama pakub mitme tahuline lähenemine õppuri jaoks süvenenumat lähenemist.

Liiklusavariisündmuskoht;

Rollid:
  • Valge müts - Sündmuskohale jõudnud politseinik, kelle ülesandeks on info saamine, olukorra selgitamine ja sündmuskoha kaardistamine
  • Puna(sed)ne müts(id) - Õnnetuse osapooled, kes ilmselgelt tuginevad emotsioonidele, arvestamata tegelikku olukorda.
  • Roheline müts - Sündmuskohal osalenud juhuslik möödakäija, kes ei näinud otseselt õnnetuse toimumist, kuid suudab selgitada sündmuse järel toimunut. Omab seisukohta, mis võis toimuda.
  • Sinine müts - Sündmuskohale jõudnud esimese ametiku roll
Viited:

No comments:

Post a Comment